torsdag 30 juni 2016

Federer tackar doldisen som redan fått ett minne för livet


Klart att han till sitt livs match lånade ihop en "Federer-dress"
Snart kommer vi ha glömt att Marcus Willis spelat i årets Wimbledon.
Men för den 772-rankade britten blev det ett oförglömligt ögonblick.
Han kvalade in, vann första rundan och fick som grädde på moset möta världens genom tidernas främste spelare på världens mest berömda centercourt.
Inte nog med det. Dagen efter förlusten (6-0, 6-3, 6-4) mot Roger Federer fick han ett kärvänligt tack – av Federer.
"Vilken kul match att få vara en del av. Tack @Willbomb90 för stunderna. Energin på banan var elektrisk", twittrar schweizaren.
Willis är 25 år och var inställd på att ge up sin satsning för att istället bli tränare då han träffade en ny flickvän.
– Hon sa att jag var en idiot om jag slutade satsa och det är klart att jag i dag är tacksam mot henne, säger Willis som var mycket rörd och som kämpade för att hålla tårarna tillbaka då han tackade publiken runt centercourten. 
– Jag älskade varje minut av det. Hela den här erfarenheten är otrolig. Det här var ingen vanlig onsdag i mitt liv. 
Att han i dag fick en värmande hälsning från sin överman gör säkert också torsdagen speciell för Marcus Willis - numera övertygad om att han har en framtid i sporten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar