torsdag 24 november 2016

Ber Billing om ursäkt för den helt felaktiga formuleringen


Var naturligtvis inte så här glad då han såg gårdagens inslag
I dag har jag största anledning att be KLTK:s sportchef Rickard Billing om ursäkt.
I gårdagens inslag med Fair Play-spelarna Pablo Figueroa och Isak Arvidsson formulerade jag en mening på ett felaktigt och klumpigt sätt vilket gav den felaktiga bilden att Billing är motståndare till att elitserielagen tar in utländska spelare.
Så är inte fallet. I intervjun med KLTK:s sportchef för runt ett år sedan uttryckte han sig istället så här:
”Fair Play och de andra klubbarna, Uppsala, Solna, you name it, det är upp till var och en, det höjer egentligen bara kvalitén på de matcher våra egna spelare får”.
På frågan varför KLTK inte tar in utländska spelare svarade Billing:
”Ja, det är väl egentligen inte mitt beslut från början men klubben tog ett beslut för ett tiotal år sedan att den är till för klubbens medlemmar och klubbens elitspelare och att det är de som ska spela, de såg inget värde i att kanske värva spelare från olika länder för att förhöja statusen”.
Så sa alltså Rickard Billing angående utländska spelare – inget annat.
Jag beklagar min felaktiga och missvisande formulering.
Sorry, Rickard!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar